Thursday, November 12, 2009

kisah hawa~

tnggal 7 julai 1989 sepasang suami isteri
telah dikurniakan seorang lagi
cahaya mata mereka yg ke-5.
brmulalah khidupan kluarga trsebut...
ketika ibu sedang brtarung nyawa utk mlahirkn anknye
ke-empat2 anknya yg lain telah
br 'bating' sbnyk rm20 sama ada mereka akn dpt
adek p'puan atau adek lelaki.
akhirnye kdua akak td menang krna ibu
mereka mlahirkn ank p'puan.
btapa gembiranye akak2.


brmulalah kisah aku...
puteri sofia hawa tuelh namaku.
aku yg mula mlihat dunia pd
tnggal 7 julai 1989 disambut
gembira oleh smua ahli kluarga.
aku mrupakn ank bongsu dlm kluargaku.
bulan brgnti bulan dan thun brtukar thun
aku m'besar dgn serba kmewahan.
tue hnya pd luaran shaja.
ayhku seorg businessman yg brjaya,
pnyai syarikat yg bnyk.
ibuku juga seorg businesswoman yg
tidak kurang hebatnye dgn ayhku.
mereka sprti brlumba2 dlm mngejar k'kayaan.
kakak2ku sibuk dengan prsatuannye disekolah.
abg2ku pula sibuk dgn ragbi dan bolanya.
tggllah aku brsama2 dgn 2 org gaji kami.
idupku bgitu m'bosankan.

No comments:

Post a Comment