Tuesday, January 12, 2010

kehidupan...

spnjng prjalanan idup aku,aku xprnh
wat jahat pd spe2.
malah aku sntiasa n ske tl0ng 0rg
tp npe ek aku gak yg kne
sbg balasan?
aku bkn arapkn balasan tp skurang2nye mnghrgai
khdiran aku dlm kalangan mereka.
ble cam2 trjd pd aku yg bnyk
melibatkn mereka,
aku sndiri jd tkut nk kwn dgn mereka.
bkn nk kata aku xske atau s0mb0ng
tp hakikatnye mang xde spe pn.
bkn aku s0rg malah keluarga aku gak
sntiasa kne fitnah drpd org.
smua xske malah iri hati dgn kemewahan yg kami miliki.
tue smua rezeki msing2.
klu rajin brusaha dgn titik peluh sndiri
tnpa mnggunakan taktik kotor dlm prkerjaan
insyallah rezeki makin mlimpah ruah.
tue yg dipegang oleh kami skluarga.
kami xprnh wat jahat atau rasuah spe2 tp
ramai yg iri hati n dengki.
aku pelik npe org msti wat aku n kluarga
aku jd cam nie???
tp walau pe pn yg dyeorg wat idup msti dtruskn.
walaupn bnyk rintangan yg trpksa aku lalui
akn aku truskn gak idup aku.

No comments:

Post a Comment